Manifest Retailtransitie
Met dit manifest doen wij een oproep aan private en maatschappelijke partners om samen te werken aan de transitieopgave in de retail.
Met dit manifest doen wij een oproep aan private en maatschappelijke partners om samen te werken aan de transitieopgave in de retail.
Het Business Fund is een financiële subsidie voor Deense bedrijven die energie willen besparen en hun CO2-uitstoot willen verminderen.
Deze benchmark geeft een overzicht van de financiële steun die in Frankrijk kan worden toegepast op overheids- en regionaal niveau (alleen voor de regio Hauts-de-France) om bedrijven te helpen of aan te moedigen op het gebied van duurzaamheid, digitalisering en vaardigheden en talent.
Het rapport combineert marktdata met enquêtes onder 30 Europese executives en meer dan 15.000 consumenten in zes landen (Frankrijk, Duitsland, Italië, Polen, Spanje en het Verenigd Koninkrijk). Het rapport richt zich op zes branches: meubels en interieur, doe-het-zelf en hardware, consumentenelektronica, sportartikelen, schoonheids- en persoonlijke verzorging en dierverzorging. Opdrachtgever: Eurocommerce Onderzoek: McKinsey
Dit onderzoek verkent de investeringsbehoeften van de Nederlandse retailsector met het oog op de uitdagingen en kansen die voortkomen uit de transities verduurzaming, digitalisering, en talentontwikkeling. Het is uitgevoerd in opdracht van sociale partners in de retailsector, onder regie van Stichting 3xM. Lees hier de reactie van het Vakcentrum
Deze nota dient als opvolging van de retailnota van 13 maart 2024 naar aanleiding van bijkomende vragen. De nota focust op digitalisering en duurzaamheid.
De State of Grocery Europe is een jaarlijkse publicatie. Het rapport is bedoeld om leidinggevenden een uitgebreid overzicht te bieden van de markt en toekomstige trends. Voor het opstellen van het rapport zijn meer dan 12.000 consumenten in 11 Europese landen en meer dan 30 leidinggevenden uit de levensmiddelensector in meer dan 15 landen in Europa ondervraagd. Opdrachtgever: Eurocommerce Onderzoeker: McKinsey
Een overzicht van de kansen en uitdagingen voor de retail, opgesteld door de Europse Commissie. Het rapport geeft naast de kansen en uitdagingen ook een overzicht van de stappen die nodig zijn om te komen tot een toekomstbestendige retail. Kernpunten zijn: duurzaamheid, digitalisering en de professionele vaardigheden.
Public Matters en CONCILIUS zijn overeengekomen om een kleine studie uit te voeren om te bepalen hoe de Duitse detailhandel wordt ondersteund door de deelstaatregeringen of de federale overheid. De focus ligt op de deelstaat Noordrijn-Westfalen en de thema's duurzaamheid, digitalisering en vaardigheden en talent.
Onderzoek in opdracht van McKinsey & Company EuroCommerce